• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by The Story From Myself - - 3 Reaction

Diceritakan pada suatu hari itu...
ada panggilan yang masuk ke dalam Hand Phone ku...=)
Aku mengangkatnya dan menjawabnya..
Apa???..Nak Jumpa??..

Bila??
Sekarang??..
owk..dengan pantas capai Helmet dan Motor..
Pertemuan itu amat penting bagiku..kerana mungkin seseorang itu berada dalam keadaan bermasalah..
dan...
mereka memerlukan seseorang untuk diluahkan apa yang dibicarakan.

Alhamdulilah..dengan melanggar beberapa lampu Merah dan beberapa celahan..
akhirnya sampai ditempat yang dijanjikan pada masa yang ditetapkan..
TAPI...
DIA belum kelihatan..duduk sekejap,main buaian..tetiba satu MOTOR kedengaran dari jauh..
KONFEM bunyi motor DIA...

Akhirnya jumpa dua mata,tapi...dia pakai cermin mata..Bertentanglah dua mata dan empat mata..
DIA meluahkan tentang semua perkara apa yang DIA rasa pada waktu itu..kelihatan sepertinya DIA ingin menitiskan air mata, akan tetapi....DIA dapat mengawal perasaan tersebut.
hampir 94 minit DIA meluahkan apa yang DIA rasa..
apa yang AKU tahu sedikit ini pun, Aku membantulah si dia,memberi nasihat, tunjuk ajar dan sebagainya..
InsyaAllah.sedikit sebanayk mungkin apa yang AKU cakap itu dapat membantu meringankan bebannya...

Lepas pada itu, AKU terfikir suatu benda..memang DIA ada bagi apa yang DIA ingin lakukan selepas menghadapi masalah itu...tapi cara AKU menolak apa yang DIA ingin lakukan dan apa yang AKU fikir benda itu untuk kebaikan DIA...

AKU fikir balik..semua jawapan yang AKU beri kepada nya adalah TEORI semata-mata.Walaupun kadang-kadang AKU cuba menyelami apa yang DIA rasa, tetapi AKU rasakan apa yang AKU katakan bersifat TEORI..sedangkan secara PRAKTIKAL yang akan menempuhi BENDA itu adalah DIA..bukan AKU..TAPI.

hmmmm..MUNGKIN kita boleh bagi kat orang tentang TEORI ( cara penyelesaian, jawapan dsb ) kita kepada DIA..tapi mungkin DIA perlu ambil TEORI itu sebagai satu PENYELIDIKAN sebelum DIPRAKTIKAN oleh DIA..sebab DIA sahaja yang tahu dan buat PRAKTIKAL berdasarkan TEORI yang DIA fikir dan PERTIMBANGKAN..mungkin KITA fikir PRAKTIKAL dia itu TIDAK patut dia LAKUKAN...tetapi..MUNGKIN itu adalah PRAKTIKAL terbaik untuk DIRI DIA.....KERANA..walaupun DIA cerita dari A sampai Z tentang apa yang berlaku kat KITA..tapi yang hadapinya adalah DIA..BUKAN KITA..

_alif atif_

3 Responses so far.

  1. nur amir says:

    satu-satunya post yang tidak difahami langsung daripada alif atif. sungguh~

  2. =)..tidak semua berfikir apa yang kita fikir..
    contohnya....kamu hadapi masalah..saya mungkin hanya dapat bagi nasihat dan nasihat saya itu berbentuk teori kerana bukan saya yang praktikan benda itu..kamu yang akan praktikan benda tu..sebab walaupun dicerita dari A sampai Z pun..saya hanya faham melalui apa yang kamu cerita tapi bukan saya yang alaminya.dan mungkin teori yang saya gth janganlah ambil bulat2 tapi fikir dahulu adakah releven atau tidak untuk kamu praktikkan..

  3. Sebagai sahabat kita berusaha untuk membantu sahabat kita,tapi jangan la sampai melanggar lampu merah...jangan sampai belum sempat nak bagi nasihat,nyawa melayang......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...