• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by The Story From Myself - - 1 Reaction

Sebelum ke tempat itu.

"Tolong belikan surat khabar".Atok bercakap kepada cucunya..
"Nak pergi kedai ke Alif?".Ibunya menyapa.
"Ye mak!".jawab Alif.
"Jom pergi supermarket ngan mama,nanti beli surat khabar atok sekali".Ibunya berkata.
"Baik mak".balas alif.

Ketika di tempat itu.

Setibanya di pasaraya tersebut.perkara yang utama ambil troli untuk berjalan-jalan membawa barang yang BAKAL dibeli.
Beli ayam,

Beli ikan,
Beli sayur, dan Beli Tuala " SELAMAT PAGI "


Semasa menunggu ibu memilih barang,terpandang seorang budak kecik di tepi Kotak ais.Dia tengok kebawah dan ingin mengambil aiskrim. Aiskirm yang disebutkan adalah seperti berikut :

aiskrim keinginan budak kecik tersebut

Melihat pada itu, ternampak USAHA budak tersebut untuk mengambil aiskrim tersebut yang berada di dasar paling bawa.Sehingga dia melompat sedikit dan membengkokkan badan untuk mengambil aiskrim tersebut. Alif pun menghampiri dan membantu budak kecil tersebut mengambil dan menyerahkan aiskrim tersebut kepada budak kecik itu..

Budak kecik tu pandang pelik dan mengambil aiskrim itu dan meletakkan kedalam bakul pasaraya Ibunya.

Tetapi,selepas itu ,ibunya meletakkan kembali aiskrim jenis itu dan mengambilkan aiskrim yang lain.Seperti lampiran dibawah.


Kalau la kita cuba terbayang dan selami perasaan dan keinginan Budak kecil tersebut. sanggup berusaha dan hampir terjatuh didalam kotak ais 2 semata-mata untuk memenuhi hajatnya mengambil aiskrim tersebut,tetapi harapan dan usahanya musnah apabila dia aiskrim keinginan dia itu digantikan dengan aiskrim lain.Kadang-kadang kita merasakan bahawa kita sahaja yang betul tetapi mungkin pandangan dan keinginan seseorang itu lebih bermakna.
=)

setiap orang semestinya ada keinginan dan perasaan tertentu dan kanag-kadangnya tidak dizahirkan melalui percakapan tetapi boleh dilihat melalui perbuatan.


Lebih kurang macam ini lar,tetapi budak tersebut lagi kecil daripada ini.

One Response so far.

  1. keinginan kita usahakan tidak semestinya ada terlaksana.mesti ada hikmah disebaliknya.kemungkinan kita akan mendapat yang lebih baik lagi.. sama seperti budak kecil itu..aiskrim yang diambil oleh ibunya lebih sedap dari yang diinginkan oleh budak kecil itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...