• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by The Story From Myself - - 0 Reaction

Dalam perjalanan menuju ke suatu tempat..
banyak pengalaman yang terasa dilalui..
walaupun dalam pada kita sedar atau tidak...
kita sudah mempelajari sesuatu yang baru atau mengingati sesuatu yang pernah berlaku..

Kadang-kadang sesuatu pandangan yang indah itu akan menjadi buruk apabila pandangan yang indah itu mengingatkan kita tentang peristiwa hitam yang mungkin pernah kita lalui dan tempuhi

Tapi kita yakinlah bahawa setiap apa yang berlaku itu ada hikmah-NYA

tertarik dalam suatu perjalanan..
kiri dan kanan dipenuhi sawah yang baru sahaja dibajak semula untuk tenaman padi yang baru..


 keadaan tradisional untuk membajak sawah





 keadaan bangau di tempat sawah padi

 Melihat pada permandangan ini, ianya merasa sesuatu benda yang tersirat walaupun ianya perkara biasa yang biasa kita lihat di kawasan sawah padi.

apa yang terfikir adalah keadaan burung bangau yang putih bersih itu tidak kotor walaupun dikelilingi oleh "lecak-lecak sawah padi tersebut"

sesuatu perkara yang boleh kita lihat,mungkin burung bangau yang putih itu pandai menjaga dirinya walaupun dia berada dikawasan lecak-lecak tersebut.

Kalau berbalik pada diri kita,
kita dilahirkan dalan keadaan suci dan bersih ( seperti burung bangau dalam cerita di atas ) dan kadang-kadang kita mudah terpengaruh dengan keadaan sekeliling yang dahsyat pada zaman ini..

Keadaan lecak 2 pula mengambarkan situasi jika kita berada di kawasan yang kurang senang ataupun keadaan sekeliling sekarang yang penuh dengan hiburan dan sebagainya..

cuba kita jadi seperti bangau ( seperti dalam cerita di atas ).tetap menjaga dirinya walaupun ianya dikelililngi oleh keadaan yang kotor dan lecak.


 cerita ini untuk diri saya juga.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...